Kaffe vid älven - Strandleden sedd från vattnet
En skön promenad - en kopp kaffe vid brasan - en stunds trevlig samvaro. Krångligare än så behöver det inte vara! Vi gör en brasa och kokar kaffe vid grillplatsen mitt på Strandleden mellan Kvissleby och Dingersjö.
Kaffe vid älven - Strandleden sedd från vattnet
En skön promenad - en kopp kaffe vid brasan - en stunds trevlig samvaro. Krångligare än så behöver det inte vara! Vi gör en brasa och kokar kaffe vid grillplatsen mitt på Strandleden mellan Kvissleby och Dingersjö.
Den 30 juli kan du uppleva Strandleden sedd från vattnet. Friluftsfrämjandet tar sina kanoter till grillplatsen. Du kan paddla själv eller åka med en liten tur. Vi kan bland annat spana in bäverhyddan och blomningen längs strandlinjen.
Promenera i egen takt vackra Strandleden till grillplatsen mitt på leden. Du kan starta i Kvissleby vid BoKlok-husen, eller i Dingersjö vid julgransodlingen. Kl 13 - 14 kommer vi att ha kaffepannan på elden.
Vi bjuder på kaffe/te/choklad. Ta gärna med eget tilltugg och något att lägga på grillen. Detta lilla äventyr är gratis och du behöver inte anmäla dig.
Under hela året kommer vi att fortsätta ordna "Kaffe vid älven" ungefär en gång i månaden, oftast sista torsdagen i månaden. Håll utkik efter äventyren på hemsidan och på facebooksidorna "Friluftsfrämjandet i Njurunda" och "Strandleden - natur och rekreation mellan Kvissleby och Dingersjö".
Mer information: Lena Ericsson, 073-2742609
Samarrangemang mellan Friluftsfrämjandet, Naturskyddsföreningen Sundsvall-Ånge och Studiefrämjandet
Kontakt
Sara Björnstedt Qvarsell
Folkbildningsutvecklare Natur & Kultur
Sundsvall
sara.bjornstedt.qvarsell@studieframjandet.se
076-834 72 81
Dela sida:
Dela: