• Välj län: Hela Sverige
    Byt

    Du kan välja län när som helst för att få mer relevant information på webbplatsen.

    Välj län nu

    Innehållet på den här webbsidan blir mer relevant om du väljer län.

    Välj län nu
    Visa inte igen

Innehållet på den här webbsidan blir mer relevant om du väljer län.

Välj län nu
Visa inte igen

Du kan välja län när som helst för att få mer relevant information på webbplatsen.

Välj län nu

Mindfulness för nybörjare

Mindfulness för nybörjare

Kursen ger dig som är nybörjare inom mindfulness verktyg till att vara mer medveten i nuet.

Syfte och innehåll:
Syftet med kursen är att du som deltagare ska kunna känna att du hittar en inre balans som gör att man kan göra andra val i livet än att springa i ekorrhjulet och i stressen som vi lever i. Mycket av kursens innehåll är övningar men även lite teoretisk bakgrund om hur mindfulness är bra för kropp och själ. Vilken inverkan den faktiskt har i vår stressade kultur. För att få en ökad förståelse bör man öva hemma mellan träffarna. Ju mer man tränar desto bättre blir man på att leva i mer medveten närvaro. Övning ger färdighet.

Inga förkunskaper krävs, kom som du är!
Ta gärna med egen filt  (yogamattor finns på plats)

Kursledare:
Sandra Perrysdotter är nyutbildad och certifierad inom mindfulness, coachning och ACT.
Sandra brinner för att ge andra verktyg som underlättar i vardagen för att kunna leva det liv man vill leva. Sandra arbetar dagligen på ett arbete där hon tillämpar coachning och motivation till att hjälpa människor framåt i livet och har lätt för att se möjligheterna i stället för hindren.

Kursmaterial: Ni får ett kompendium i samband med kursstart vilket ingår i kursavgiften.
Ljudfiler kommer att mejlas ut efter varje vecka samt extra material med övningar.

Kursen kommer att gå på tisdagar

Med anledning av covid-19 (coronavirus):
I all vår verksamhet följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer och vi ber dig som deltagare att göra detsamma.
Det innebär:
- Stanna hemma vid minsta känsla av sjukdom.
- Håll avstånd till varandra, både ledare och andra deltagare.
- Tvätta händerna ofta.
- Hosta och nys i armvecket.
- Undvik att röra ögon, näsa och mun.

Vi har alla ett individuellt ansvar för att minska smittspridningen genom att följa myndigheternas råd och anvisningar.

Tack för visad hänsyn och omtanke!

 

Studiefrämjandet Uppsala Västmanland

0221-212 30, 021-10 17 70

koping@studieframjandet.se

 

Kontakt

Karin Ekstedt
Verksamhetsutvecklare
Köping
karin.ekstedt@studieframjandet.se
0221-212 01

Kursen ger dig som är nybörjare inom mindfulness verktyg till att vara mer medveten i nuet.

Intresseanmälan

Syfte och innehåll:
Syftet med kursen är att du som deltagare ska kunna känna att du hittar en inre balans som gör att man kan göra andra val i livet än att springa i ekorrhjulet och i stressen som vi lever i. Mycket av kursens innehåll är övningar men även lite teoretisk bakgrund om hur mindfulness är bra för kropp och själ. Vilken inverkan den faktiskt har i vår stressade kultur. För att få en ökad förståelse bör man öva hemma mellan träffarna. Ju mer man tränar desto bättre blir man på att leva i mer medveten närvaro. Övning ger färdighet.

Inga förkunskaper krävs, kom som du är!
Ta gärna med egen filt  (yogamattor finns på plats)

Kursledare:
Sandra Perrysdotter är nyutbildad och certifierad inom mindfulness, coachning och ACT.
Sandra brinner för att ge andra verktyg som underlättar i vardagen för att kunna leva det liv man vill leva. Sandra arbetar dagligen på ett arbete där hon tillämpar coachning och motivation till att hjälpa människor framåt i livet och har lätt för att se möjligheterna i stället för hindren.

Kursmaterial: Ni får ett kompendium i samband med kursstart vilket ingår i kursavgiften.
Ljudfiler kommer att mejlas ut efter varje vecka samt extra material med övningar.

Kursen kommer att gå på tisdagar

Med anledning av covid-19 (coronavirus):
I all vår verksamhet följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer och vi ber dig som deltagare att göra detsamma.
Det innebär:
- Stanna hemma vid minsta känsla av sjukdom.
- Håll avstånd till varandra, både ledare och andra deltagare.
- Tvätta händerna ofta.
- Hosta och nys i armvecket.
- Undvik att röra ögon, näsa och mun.

Vi har alla ett individuellt ansvar för att minska smittspridningen genom att följa myndigheternas råd och anvisningar.

Tack för visad hänsyn och omtanke!

 

Studiefrämjandet Uppsala Västmanland

0221-212 30, 021-10 17 70

koping@studieframjandet.se

 

Karin Ekstedt Verksamhetsutvecklare

Liknande kurser inom Hälsa för kropp & själ i Västmanlands län