• Välj län: Hela Sverige
    Byt

    Du kan välja län när som helst för att få mer relevant information på webbplatsen.

    Välj län nu

    Innehållet på den här webbsidan blir mer relevant om du väljer län.

    Välj län nu
    Visa inte igen

Innehållet på den här webbsidan blir mer relevant om du väljer län.

Välj län nu
Visa inte igen

Du kan välja län när som helst för att få mer relevant information på webbplatsen.

Välj län nu

Kommunikation och marknadsföring på digitala kanaler

Kommunikation och marknadsföring på digitala kanaler

En kurs för egenföretagare, föreningar med flera som vill lära sig använda hemsida och sociala plattformar som Facebook och Instagram för kommunikation eller marknadsföring. Här lär du dig att bygga upp ditt varumärke och nå din målgrupp genom bra digital kommunikation.

Utförande

Kursen genomförs en kväll i veckan under 10 veckor på distans via Teams. 

Moment 

Generell genomgång av digitala kanaler 

Aktuella trender inom digital kommunikation 

Marknadsföring på digitala kanaler  

Varumärken på digitala kanaler 

Målgruppanpassning 

Skriva på webben 

Bilder och film på webben 

Gör en plan för din digitala kommunikation 

Mål      

På kursen lär du dig vilka digitala kanaler som passar ditt varumärke och hur du kan presentera dig effektivtDu vet vilken typ av texter och bilder du ska välja, sparar tid och förbättrar dina möjligheter att nå ut till rätt målgrupp. 

Om kursledaren

Katrin Nilsson är utbildad journalist och webbredaktör som också jobbat med informations- och dokumentärfilm. Som lärare har hon undervisat i svenska, data, samhällskunskap, journalistik med flera ämnen. 

#distansstockholm#marknadsföring#digitalakanaler#digitalt#socialamedier

 

Kontakt

Helene Ermerud
Verksamhetsutvecklare
Stockholm
helene.ermerud@studieframjandet.se
08-555 352 05

En kurs för egenföretagare, föreningar med flera som vill lära sig använda hemsida och sociala plattformar som Facebook och Instagram för kommunikation eller marknadsföring. Här lär du dig att bygga upp ditt varumärke och nå din målgrupp genom bra digital kommunikation.

Anmäl dig

Utförande

Kursen genomförs en kväll i veckan under 10 veckor på distans via Teams. 

Moment 

Generell genomgång av digitala kanaler 

Aktuella trender inom digital kommunikation 

Marknadsföring på digitala kanaler  

Varumärken på digitala kanaler 

Målgruppanpassning 

Skriva på webben 

Bilder och film på webben 

Gör en plan för din digitala kommunikation 

Mål      

På kursen lär du dig vilka digitala kanaler som passar ditt varumärke och hur du kan presentera dig effektivtDu vet vilken typ av texter och bilder du ska välja, sparar tid och förbättrar dina möjligheter att nå ut till rätt målgrupp. 

Om kursledaren

Katrin Nilsson är utbildad journalist och webbredaktör som också jobbat med informations- och dokumentärfilm. Som lärare har hon undervisat i svenska, data, samhällskunskap, journalistik med flera ämnen. 

#distansstockholm#marknadsföring#digitalakanaler#digitalt#socialamedier

 

Helene Ermerud Verksamhetsutvecklare

Liknande kurser inom Läsa, skriva & tala i Stockholms län